Prosjekt Groruddalen

GroruddalssatsingenGroruddalen går så det suser om vi skal tro politikerne våre. Berikelsen er så stor at det bare er fryd og gammen. Knapt nok noen etniske nordmenn flytter derfra, fordi multikultur er så herlig.

Dette er i alle fall det politikere og andre korrekte vil ha oss til å tro.

Likevel føler kommunen seg nødt til å ha noe som de kaller Prosjekt Groruddalen. Under dette ligger Plankontoret for Groruddalen, som driver flere tiltak for denne dalen i Oslo som det altså bare er positive ting ved.

Vel, det er jo ikke bare fryd og gammen, da. Men, det er mange årsaker til dette, og hovedårsakene er levekårsforskjeller, nedslitt byggemasse, tomme lokalsentra, støy og forurensing og ikke minst det at veier, tog og t-baner ligger i veien for fri utfoldelse.

Minst 100 millioner kroner går hvert år til denne Groruddalssatsingen. 50 fra staten og 50 fra Oslo kommune. Til sammen snakker vi i alle fall om en milliard kroner over 10 år. En del av dette skal åpenbart gå til et propagandaprosjekt for TV, en «realityserie» på NRK.

Propagandaprosjektet har tittelen «Dalen vår», og på illustrasjonsbildet ser vi en dame med skaut som høster inn noen grønne blader. Det er mulig jeg er litt fordomsfull nå, men her ser jeg reklame for både innvandring og miljøarbeid.

Dalen vår
Serien skal bli en «nær og ærlig dokumentarserie om menneskene som bor i Norges mest mangfoldige dal», melder Oslo kommune i dag.

Her får vi nok ikke møte Ashad som selger hasj ved Eventyrbrua, den khat-tyggende og arbeidsskye Ali eller vinningskriminelle Bashir. Langt mer sannsynlig er det at vi får møte Fatima som er flink i hagen og opptatt av lokalmiljø, Achmed som har jobbet i Sporveien i 19 år og som er såååå glad i Norge og Ali som har startet for seg selv og jobber hardt, i tillegg til en del korrekte Narvestad-typer, som tror alle problemer kan løses med et smil og flere offentlige penger.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 10.0/10 (10 votes cast)
Prosjekt Groruddalen, 10.0 out of 10 based on 10 ratings
  • http://document.no Marit

    Hei Bjørn ! Liten rettelse : Hodeplagget den avbildede damen bærer, heter ikke skaut. Det heter hijab.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    • Bipedal_Primate

       Hva heter sånn hijab som dekker hele kroppen men ikke er burka og heller ikke inneholder niqab?

      VA:F [1.9.22_1171]
      Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
      • http://document.no Marit

        Chador eller abaya er to andre varianter av spøkelseskladden.

        VA:F [1.9.22_1171]
        Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
  • Jan Mayen

    Dette er nok en serie der vi ikke ser noen konflikter. Vi kommer vel knapt til å se en politibil i område. Og dukker politiet opp er det for å fortelle hvor fint det er i Groruddalen.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
  • HøgeNord

    Kanskje disse grønne bladene som damen på bildet høster inn, gir kriminelle smaksopplevelser slik krydderne fra Rosengård tydeligvis gjør.

    Og det fins definitivt intet annet land som er så sykt som Sverige. Landet endrer vel både styreform og navn når venstresiden og muslimene får full konroll over landet.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
  • Peace

    KEISERENS NYE KLÆR!

    Det er temmelig innlysende at det ABB er referert å si i retten er temmelig i
    tråd med den virkeligheten som hjernevaskede PK’ere slett ikke ønsker å ta inn
    over seg. Derfra til å drepe 77 mennesker er selvsagt en helt annen sak. Men
    ABB’s virkelighetsbeskrivelse av et Europa i fritt fall både etnisk, økonomisk
    og sosialt burde sette skrekken i mange flere. Fremtidsutsiktene for blodbad og
    borgerkrig er også åpenbare for alle som ikke lukker seg inne i virtuelle
    ekkokamre. Islam og demokrati er like lite forenbare som ild og vann. Den
    politiske keiseren Torbjørn Jaglands frenetiske forsøk på å innlemme
    ikke-kompatible kulturer som Tyrkia og Nord-Afrika til Nord-Europa vitner med
    himmelropende kraft om den nakne keiseren i H.C. Andersens eventyr. Synd at det
    ble en grusom massemorder som ble den som gjorde verden oppmerksom på den nakne
    sannheten.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
  • http://www.sisteskanse.net/ Asdic

    Det man kan lese her, viser at ABB har rett.  Planene er klare, og  for de som gidder å sette seg inn i sakene, burde det være opplagt.

     http://archive.frontpagemag.com/readArticle.aspx?ARTID=4476

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    • AOM

      Det er (kanskje ikke?) overraskende hvorden en unevnelig nettside vi begge har frekventert inntil nylig, nå er blitt frenetisk pk i sine artikler, det sensureres med hard hånd og kommentarer går i søpla om de inneholder noe som kan t o l k e s  som upk.
      Nervøsiteten er overveldende. Det er vel den berammede vitneinnkallelsen som forårsaker reds. dårlige mage.
      Som vi sier i Nordland: «Det er ikke stort hjerte under kofta»
      Ynkelig!

      VA:F [1.9.22_1171]
      Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
      • http://www.sisteskanse.net/ Asdic

         Asdic er utestengt fra denne unvenelige nettside, også med sitt nye nick.  Hvis jeg poster facts som jeg finner på andre nettsider enn de red. besøker, og mine facts er nyheter ingen er puk til å skrive om, blir postingen slettet.

        Og sånn går dagan. Dessuten har min FB-kono vært stengt i over en måned.   Den ble åpnet idag. 

        Bjørn har min e-postadresse.

        VA:F [1.9.22_1171]
        Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
        • Martellxo

           Vi er jo vant til å bli utestengt !  Jeg har gått opp hva kvalitet angår ;)

          VA:F [1.9.22_1171]
          Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
          • http://www.sisteskanse.net/ Asdic

             Utestengelse er et kvalitetstempel.

            VA:F [1.9.22_1171]
            Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
      • Ty

        Det er mange etterhvert som har sett at nettstedet det snakkes om har en egen religiøs agenda, samt en merkelig strategi i forhold til omverdenen.
        De ønsker dømt utilregnelig en person hvis idegrunnlag er forvekslende lik ens eget. Utfra den første psyk.rapporten var jo en del av grunnlaget for personens sinnsykdom hans virkelighetsoppfatning.
        Det har jo aldri vært noe snakk om hans handlinger som kvalifiserende for sykdom, tvert imot sies det at de taler for rasjonalitet, det er hans oppfatning av virkeligheten som visstnok kvalifiser. 

        At enkelte er så korttenkte at de vil ha sykemeldt en virkelighetsoppsfatning som er nær deres egen, for ikke å si lik virkeligheten, er merkelig.

        Da står det mer respekt av Tumyr og SIAN som vedkjenner seg at det er likheter i synet, men som heldigvis tar sterk avstand fra midlene både gjennom sitt daglige virke og organisasjonens vedtekter.

        Det eneste usikkerhetsmomentet i utfallet av den pågående rettsaken er om tingretten vil diagnostisere et politisk syn.

        VA:F [1.9.22_1171]
        Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
        • HøgeNord

          Jeg går utifra at nettsiden dere ikke vil nevne navnet på, er Document.no. Og, ja, den har minst
          to religiøse agendaer. Den ene er en transcendental religiøs agenda, nærmere bestemt en kristen
          agenda. Den andre er en sekulær religiøs agenda som er en kollektivistisk og en egalitaristisk agenda:

          «Marxism is a religion. It presents, first, a system of ultimate ends that embody the meaning of
          life and are absolute standards; and, secondly, a guide to those ends which implies a plan of
          salvation.» – Joseph Alois Schumpeter

          Forskjellen mellom den intellektuelle eliten og den politiske eliten i Norge (og resten av
          vesten) på den ene siden og Document-gjengen på den andre siden, er at førstnevnte omfavner både
          den økonomiske marxismen og kulturmarxismen, mens sistnevnte er bare økonomiske marxister og avviser kulturmarxismen. Når til og med det republikanske partiet i USA er infisert av marxismen (+ her), så er ikke det rart at de borgerlige i Norge også er det – ja, de borgerlige fremmer til og med stalinisme (stykkprisfinansiering)

          Document bidrar med å fremme marxismen bl.a. ved å gjenta det loslitte mantraet om at rasisme,
          nazisme og fascisme er noe som hører høyresiden til: 

          «I
          artikkelen Ikke skyld på islam for Toulouse-drapene, påpekte West det han oppfattet som en
          kosmopolitiske elites og aviskommentatorers innledende, tilsynelatende glede av det som kunne
          fremstå som høyreekstremistisk motiverte drap. Som Aftenposten benyttet f.eks. avisen Independent
          anledningen til å stille spørsmål ved Frankrike som samfunn og hvorvidt president Nicolas
          Sarkozys ‘ytre høyre-retorikk hadde pustet til det etniske hatets flammer’.»
           

          og  

          «Den britiske
          organisasjonen Hope Not Hate (HnH), som både TV2 og ABC Nyheter finner det for godt å omtale som
          bare antirasistisk, har utarbeidet en rapport om høyreekstremisme i Europa. Ifølge rapporten skal
          det finnes 133 ulike typer organisasjoner i Europa, hvorav syv i Norge, som kan betegnes som
          høyreekstreme.»
             

          samt   

          «Det er opplest
          og vedtatt at hovedtiltalte gjorde en høyreekstrem hilsen.»
            

          Dette er bare et knippe utvalg fra den siste uken, mens her syns Hans Rustad å
          sutre over at synet han er selv med på å fremme, gir utslag som gjør ham ubekvem: «Bernt Hagtvet
          skriver i en artikkel i siste Dag og Tid om fremveksten av et nytt høyre i Europa som bruker
          forsvar av kristendommen og europeisk sivilisasjon som fanesaker. Det hele er meget forvirrende
          tenkt, men det skapes et skremmebilde: visse symboler skal skremme og forbindes med fascisme.
          Også en bestemt form for kristendom. Hvis man tror og er politisk konservativ, er man suspekt.
          Sagt i kortform: også Kristus kobles nå til det brune. Også Kristus kan være fascist.»    

          At denne illusjonen om høyresiden får leve videre, er det bare venstresiden (marxismen) som har alt å vinne på.     

          «It will be seen that, as used, the word ‘Fascism’ is almost entirely meaningless. In conversation, of course, it is used even more wildly than in print. I have heard it applied to farmers, shopkeepers, Social Credit, corporal punishment, fox-hunting, bull-fighting, the 1922 Committee, the 1941 Committee, Kipling, Gandhi, Chiang Kai-Shek, homosexuality, Priestley’s broadcasts, Youth Hostels, astrology, women, dogs and I do not know what else.            
          Yet underneath all this mess there does lie a kind of buried meaning. To begin with, it is clear that there are very great differences, some of them easy to point out and not easy to explain away, between the régimes called Fascist and those called democratic. Secondly, if ‘Fascist’ means ‘in sympathy with Hitler’, some of the accusations I have listed above are obviously very much more justified than others.        
          Thirdly, even the people who recklessly fling the word ‘Fascist’ in every direction attach at any rate an emotional significance to it. By ‘Fascism’ they mean,
          roughly speaking, something cruel, unscrupulous, arrogant, obscurantist, anti-liberal and anti-
          working-class. Except for the relatively small number of Fascist sympathizers, almost any English person would accept ‘bully’ as a synonym for ‘Fascist’. That is about as near to a definition as this much-abused word has come.                                             
          But Fascism is also a political and economic system. Why, then, cannot we have a clear and generally accepted definition of it? Alas! we shall not get one — not yet, anyway. To say why would take too long, but basically it is because it is impossible to define Fascism satisfactorily without making admissions which neither the Fascists themselves, nor the
          Conservatives, nor Socialists of any colour, are willing to make. All one can do for the moment is to use the word with a certain amount of circumspection and not, as is usually done, degrade
          it to the level of a swearword.» – George Orwell, What is Fascism? (1944)   

          Som vi ser, var ordene «fascisme» og «fascist» meningsløse allerede i 1944 og ble bare brukt som
          skjellsord. Det er dette venstresidens propaganda-apparat har utnyttet til fulle for å dytte fascismen over på høyresiden, men sannheten er at fascismen oppstod i Italia som et resultat av splittelse i Det Italienske Kommunistparti som en følge av uenighet om noen detaljer.                                      
          Mussolini-fascismen var ikke rasistisk. Det var Hitler-fascismen som var rasistisk, men Hitler var likevel helt i tråd med marxistisk tenkning som er kollektivistisk, mens høyretenkning er individualistisk.                                       

          Hitler var en sosialist og nasjonalsosialismen ligger omtrent der SV ligger i det politiske landskapet. Dette bekrefter norsk samtids kanskje mest profilerte nasjonalsosialister, Tore Tvedt som støtter SV. Noen av grunnleggerne av SV var da også gammelnazister.

          VA:F [1.9.22_1171]
          Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
          • Bipedal_Primate

             Helt enig i at marxisme bør klassifiseres som en slags sekulær religion; en form for irrasjonell sirkelargumentasjon hvor konsensus opprettholdes av konsensus. Men i de tre Rustad-artiklene du linker til oppfatter jeg det slik at Rustad bare refererer synet til dem han omtaler heller enn å snakke dem etter munnen.

            VA:F [1.9.22_1171]
            Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
            • HøgeNord

              Først vil jeg presisere at de to første sitatene er fra artikler skrevet av Nina Hjerpset-Østlie, mens det tredje og siste sitatet er fra en artikkel skrevet av Hans Rustad.       

              De to skribentene henviser nok til noe andre har sagt eller skrevet, ja, men ingen av sitatene er direkte referater av hva disse andre har uttrykt. Så hvis Hjerpset-Østlie og Rustad hadde vært uenige i at fascismen, nazismen og rasismen hører hjemme på høyresiden, så hadde de enten skrevet «høyreekstrem» i anførselstegn eller skrevet eksplisitt at fascismen, nazismen og rasismen hører hjemme på venstresiden.      

              Disse tre eksemplene fant jeg ved å søke på domenet «document.no» begrenset til én uke tilbake i tid. Her er andre eksempler fra lenger tilbake i tid:         
              «Det finnes høyreekstrem
              rasisme, men som PST skrev i sin trusselrapport: de er få.»
              (ny-nazister, altså)            
              og                  
              «Konservatives motstand mot islam og overbærenhet med den hvite ekstreme høyresiden, får dem til å ignorere den stadig vedvarende rasismen, særlig i Frankrike.»                             
              og                   
              «Ytre venstre, ytre høyre og islamistene har sammenfallende eller tangerende syn på disse sentrale punktene – Israel og USA.»                          
              samt                      
              «Red. er gjort oppmerksom på at en sitert blogger John Järvenpää skriver på et nettsted med høyreekstrem profil, motpol.nu.» og «Nazisme og høyreekstremisme står oss fjernt. Det finnes noen gode markører: synet på jøder, Holocaust og 9/11, og disse viser også at det ikke er noen forskjell på Teheran og nazister. De hører alle hjemme på ytterste høyre fløy.»

              VA:F [1.9.22_1171]
              Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
            • HøgeNord

              Marxismen, sosialismen eller hva man enn velger å kalle en slik omfordeling og regelstyring, er ikke bare en slags religion, men det ER en økonomisk religion* ettersom den ikke er tuftet på logikk og fakta, men på tro.  
              Mange av de marxistiske «teoriene» var tilbakeviste allerede før Marx ga ut sine makkverk, mens resten ble tilbakevist tidlig på 1900-tallet.            

              Marx bidro sterkt til å spre opprøret mot fornuften, som Rousseau startet.        

              Har du hørt om Nidhogg? Marxismen kan sammenlignes med Nidhogg.       

              * «Economics as Religion» av professor Robert Nelson fins som gratis e-bok.

              VA:F [1.9.22_1171]
              Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
              • Bipedal_Primate

                Jeg skulle til å si at selvfølgelig har jeg hørt om Nidhogg, men så viser det seg at det var en annen orm jeg så for meg, nemlig Midgardsormen som biter seg selv i halen, og koblet med at du tenkte på en orm som spiser sin egen hale. Nidhogg, som gnager på verdenstreet, er vel mer en vanlig parasitt, mens kanskje sosialismen kan beskrives bedre som et dyr som spiser sin egen hale, noe jeg tror Bjørn har vært inne på i sin beskrivelse av velferdsstaten.

                VA:F [1.9.22_1171]
                Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
            • HøgeNord

              Dessuten er sosialister moralsk utviklingshemmete, ifølge NORSKE forskere.                          

              Sitat fra kommentarfeltet: «Jeg husker fra barndommens bursdagsselskap. Mor gikk rundt med brusflasken og helte opp i glassene. Til stadighet skjedde følgende: panikken grep festdeltakerne.                                     
              De hadde nemlig en akutt følelse av å bli forfordelt. Dermed lå vi vannflate over bordet mens vi forsikret oss om at brusstanden i glassene var dentisk. Om en hadde en millimeter høyere brusnivå enn de andre, måtte likheten straks utjevnes.                        
              Merkelig nok, hver gang en sosialist uttaler seg om verdien av “rettferdighet” kommer jeg barnsdommens selskaper i hu.             
              En reflektert sosialist vil godt kunne komme til å tro at disse barna i deres sammenligningsiver uttrykker en proto-sosialisme.                                   
              Jeg tror derimot at de uttrykker en grådighet.                                    
              Man er ikke redd for at naboen får mindre enn en selv – man er tvertimot redd for at en selv får mindre enn naboen.                           
              Av dette slutter jeg at sosialisme i realiteten er fordekt grådighet: sosialisten provoseres ikke over at han har mer enn andre (det kan man lett løse ved å gi vekk sine eiendeler), men at andre har mer enn ham.           
              Når møtte du sist en sosialist som uttrykte at han hadde det for fett?»     

              Det er derfor venstresiden vil senke stemmerettsalderen.

              VA:F [1.9.22_1171]
              Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
              • Bipedal_Primate

                 Jeg mener stemmerettsalderen burde væt hevet til 24-25-års alderen ettersom kroppen, og derfor også hjernen, ikke er ferdig utviklet før den tid og vi derfor heller ikke har gode forutsetninger for å tenke selvstendig før den tid.

                Noen sa også en gang at den som ikke var rød i sin ungdom manglet hjerte og den som ikke var blå som voksen manglet hjerne.

                Kan det være at barndommens brusglassgrådighet projiseres ut på «de andre» i ungdommen slik at man føler seg snill?

                VA:F [1.9.22_1171]
                Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
              • Bipedal_Primate

                Moren som heller brusen i glassene er vel også en viktig del av dette bildet på sosialismen, forresten. Enn om det var faren som helte brus?

                VA:F [1.9.22_1171]
                Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
              • Bipedal_Primate

                 En annen grunn til at venstresiden vil senke stemmerettsalderen er vel forresten anti-vestlige innvandreres aldersmessige fordeling i forhold til resten av befolkningen.

                VA:F [1.9.22_1171]
                Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
                • HøgeNord

                  De anti-vestlige innvandrerne, som jo først og fremst er muslimer, stemmer også sosialistisk uansett alder (95 % i Frankrike og 89,1 % i Danmark).

                  VA:F [1.9.22_1171]
                  Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
      • http://document.no Marit

        Jeg hadde også en kommentar på den unevnelige nettsiden.
        Det var snakk om ABBs ubehagelige «høyreekstreme» håndbevegelse. Jeg skrev som sant var, at jeg hadde sett på et opptak fra SVs landsmøte, at deltakerne brukte den samme knyttede neven i været under avsyngning av » Internasjonalen». Kommentaren ble sensurert.
        Det var jo bare en faktaopplysning. Men den var kanskje «rasistisk» ?

        VA:F [1.9.22_1171]
        Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    • AOM

      VA:F [1.9.22_1171]
      Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
      • Bipedal_Primate

         Oisann. Blir man sensurert her også nå? :-p

        Forøvrig er jeg helt enig når det gjelder den unevnelige nettsiden. Det er rett og slett begredelig. Redaktøren der tøtsjet mylig såvidt innom jizya i en nyhetskommentar og jeg skulle gjerne sett hvor mange kommentarer som havnet i søpla, for kommentarfeltet inneholdt ikke mer enn fem.

        VA:F [1.9.22_1171]
        Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
        • http://www.sisteskanse.net/ Bjørn Bråthen

          Nei, man blir ikke sensurert her. Hva som har skjedd er jeg ikke sikker på. Jeg har i alle fall ikke slettet noen kommentarer eller sensurert noen.

          Disqus har imidlertid hatt problemer, og eventuelle kommentarer som er borte eller ikke har kommet gjennom, skyldes nok heller det.

          Av og til går noen kommentarer i spamfilteret hos Disqus, men det får jeg beskjed om, og godkjenner kommentarene så fort jeg har mulighet. Men, ingen kommentarer har gått i spamfilteret på en stund.

          Etter det jeg kan huske har jeg kun slettet to kommentarer siden Skansens oppstart for snart to år siden. Det var også på grunn av en feil hos Disqus. Kommentatoren fikk ikke sin kommentar frem, og la den inn tre ganger. Jeg slettet derfor to av dem, og la til og med ut en beskjed om at jeg hadde gjort det.

          Blir kommentarer borte eller ikke kommer frem, så er det med andre ord feil i systemet. Da kan man kontakte meg på mail eller ringe meg på 45 48 10 20, så ordner vi det.

          VA:F [1.9.22_1171]
          Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
        • AOM

          Bjørn har rett. Det har nok vært noe kluss i Disqus sitt system.
          Min  og Asdics kommentar forsvant plutselig, så jeg ble nok litt for engasjert og skrev en ny kommentar om de forsvundne kommentarene.
          Etter noen minutter var alt ok igjen og jeg redigerte den siste til tre prikker øyeblikkelig.
          Sorry.

          VA:F [1.9.22_1171]
          Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
  • Bipedal_Primate

    70 prosent økning i voldtektsanmeldelser i forhold til i fjor:

    http://www.nrk.no/nyheter/norge/1.8076948

    Og en kulturell terrorist, eller «statsviter» om du vil, forteller oss at «islamofobien er den nye antisemittismen». (Utsagnet var først overskrift før det ble plassert lengre nedover i artikkelen)

    http://nrk.no/227/dag-for-dag/statsviter-svarte-om-ideologien-1.8078155

    To herlige former for trakassering i skjønn forening.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    • http://document.no Marit

      70 %  økning i voldtektsanmeldelser ? Gid ! Da må vi gå i fakkeltog igjen, dere ! Da blir nok voldtektsmennene redde, skal du se !

      Og hvorfor hører vi ikke mere om den 77- årige damen som ble slått helseløs, voldtatt og ranet på Årvoll i Oslo ?
      Kan det være at voldtektsmannen hadde feil etnisitet ?
      Jeg har merket meg at 9 av 10 dømte voldtektsforbrytere er minoritetsmenn. Men det er strengt hemmelig. Så ikke si det til noen !

      VA:F [1.9.22_1171]
      Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
      • Bipedal_Primate

        De voldtatte har kun seg selv å takke ettersom det hele er en velfortjent straff for den vestlige kolonitiden.

        VA:F [1.9.22_1171]
        Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
  • http://www.sisteskanse.net/ Asdic

     
    Aftenposten har tatt for seg Breiviks usanneheter og her er et
    utsnitt
    fra Aftenposten i kveld:

    Påstand:
    Etniske nordmenn blir minoritet i Oslo innen ti
    år.I sin tale sa den tiltalte at (…) etniske nordmenn
    vil være en minoritet
    i egen
    hovedstad om 5-10 år.
    Dette
    medfører ikke riktighet. En fersk undersøkelse fra
    SSB
    viser at dette først vil skje i
    2040, altså om 28
    år.

    Du store allstyrendes! som Kjell Aukrust (aka
    Ludvig) pleide å si. Slep fyren ut på torget og heng ham! Han bommet jo
    med 18 år!

    At etniske nordmenn blir minoritet i egen hovedstad er jo
    bekreftet. Om det skjer om 10, 15, 20 eller 28 år spiller da mindre rolle.
    Poenget er jo at dette bekrefter at norsk innvandringspolitikk er ute av
    kontroll.

    Aftenposten har tatt for seg Breiviks usanneheter og her er et

    Påstand:
    Etniske nordmenn blir minoritet i Oslo innen ti
    år.I sin tale sa den tiltalte at (…) etniske nordmenn
    vil være en minoritet

    i egen
    hovedstad om 5-10 år.

    Dette
    medfører ikke riktighet. En fersk undersøkelse fra
    SSB

    viser at dette først vil skje i
    2040, altså om 28
    år.

    Du store allstyrendes! som Kjell Aukrust (aka
    Ludvig) pleide å si. Slep fyren ut på torget og heng ham! Han bommet jo
    med 18 år!

    At etniske nordmenn blir minoritet i egen hovedstad er jo
    bekreftet. Om det skjer om 10, 15, 20 eller 28 år spiller da mindre rolle.
    Poenget er jo at dette bekrefter at norsk innvandringspolitikk er ute av
    kontroll.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    • AOM

      All ære til Aftenposten som har orden i tallene…
      SSB er jo som vi vet ufeilbarlige. Eksakte årstall er jo av den aller største betydning for våre barns framtid.
      Alt annet er uvesentligheter.
      Klyng ham opp for denne uetterrettelighet og folkeforførende påstand, men for all del ikke for hans grusomme handlinger – der må vi følge formalitetene til punkt og prikke, ned til den minste bokstav.

      VA:F [1.9.22_1171]
      Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    • http://document.no Marit

      Ja, og noe annet merkverdig fra SSB er at de regner 3. generasjons innvandrere som etnisk norske ! Dette er bevisst propaganda fra uærlige aktivister hos SSB !

      VA:F [1.9.22_1171]
      Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
  • http://www.sisteskanse.net/ Asdic

    Groruddalen er også nevnt spesielt her:

     http://www.adressa.no/nyheter/terrorangrepet/rettssaken/article1807628.ece

    Det er ikke så meget feil her, selv om ekspertene mener noe annet.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    • AOM

      Det er blitt satt opp et «kunstverk» i Groruddalen.Verdens største stålampe som et ledd i Groruddalssatsningen, pris: 1 000 000 NOK.Nå vil det nok bli fart på integreringen skal vi se.
      Et lysende fyrtårn for alle ihuga integreringshungrige…

      VA:F [1.9.22_1171]
      Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
  • Bipedal_Primate

    Et visst «annet» nettsted som fører en kritikkverdig sensurpolitikk fører en såpass kritikkverdig sensurpolitikk at jeg heller hoster opp litt rasistisk magesyre under en vilkårlig artikkel på skansen enn å sitte å vente til i morgen på å bli sensurert uten grunn der i gården. Noen må jo kommentere kommentatorene, ikke sant?

    For det første vil jeg bare si at jeg synes det var storveis at Anfindsen fikk slippe til på Dagsnytt Atten i dag, for da fikk han nemlig uttrykt hvor glad han var over at han fikk nettopp dét, altså slippe til. Noe annet fikk han overhodet ikke sagt, riktignok, men at han fikk sagt at han fikk si noe var jo årntli’, årntli’ generøst av dem som lot ham få si det. Hurra!

    Så begynner det å danne seg et bilde av hvem folket skal få servert som nye rikssynsere og meningskjendiser etterhvert og det er Tor Bach og Ali Esbati.

    Vepsen-kommunisten Tor Bach er friluftsmann med opplæring av «ikke-vestlig» innvandrerungdom i våpenbruk som spesiale og melder seg derfor helt naturlig som sverddrager for rettsstat og demokrati. Skulle bare mangle. Har noen skrevet en twitter-melding i affekt er Bach på pletten for å dømme og fordømme omatt og omatt sammen med mange andre som gjør akkurat det samme og da er det vel rett før den kollektive kompetansen vokser seg så stor at både de og han kan kalle seg og hverandre for eksperter på både det ene og det andre og hva som helst. Han har twitter-og-facebook-analytisk spisskompetanse tydeligvis – ja, han er nærmest for de sosiale mediers Batman å regne – og ekspertise på høyreekstremisme er jo så kjedelig og oppbrukt så hva med ekspert på… tja, hva med for eksempel «sosialekstremisme»? Ut med Strømmen, inn med Bach. Sorry, Strømmen, du ble for tafatt og kjedelig; mye bedre med en mann med stor brodd og enda større gevær.

    Når det gjelder Esbati kan jeg nesten garantere at han dukker opp i helgens talkshows, det være seg Lindmo eller hva det nå er folk orker å se på av pjatteprogram, for han driver nemlig og skriver på bok om, guess what, rasisme og islamofobi! Jah! Det er jo stadig aktuelt, dessverre, landet flyter jo over av Breivik-kloner må vite og nå blir det forhåpentligvis snart på tide å mobilisere hysteriske nabokjerringer atter en gang for alle de intolerante islamofobene driver jo sikkert og planlegger hvordan de skal få kidnappet datteren til übersuperparet Esbati/Michelet sånn at de kan drikke babyblodet hennes i sine jødisk-nazistiske ridderritualer. Verden sto til påske også denne gangen, men om den tåler ti uker med KULTURMARXISTISK PISSPREIK må vel gudene vite. Med mindre de gir faen.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    • http://www.sisteskanse.net/ Bjørn Bråthen

      Jeg har vel nevnt noe i nærheten før, og jeg nøler ikke med å si det igjen. Du får når som helt tilgang til å skrive innlegg her på Skansen. Du skriver bra!

      Flere bidragsytere kunne vært greit i den situasjonen jeg er i nå. Er opptatt som bare juling med en mor som har fått klippekort på AHUS, egen sykdom, forberedelser til besøk fra Junaiten, CD-utgivelse m.m. Med såpass mye å gjøre, så får jeg ikke fulgt med på all verden selv, og når man ikke henger med i svingene blir det ikke mye å skrive om.

      Litt forhåndsreklame for CD’en:

      Fra konsert i Lillestrøm i 2008.

      VA:F [1.9.22_1171]
      Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
      • Bipedal_Primate

        Takker. Jeg har et data-spørsmål til deg, Data-Bjørn. Hadde det gått an å «speile» en viss unevnelig nettside og diverse sterkt sensurerte nettavisers debattsider, og bytte ut kommentarfeltene deres med umodererte felt?

        (Man kan jo bare kopiere tekster og lage ny blogg etter det prinsippet, selvfølgelig, men det hadde vært kult å få med hele oppsettet til de respektive nettsidene.)

        VA:F [1.9.22_1171]
        Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
        • http://www.sisteskanse.net/ Bjørn Bråthen

          Det er nok ikke noe problem å stjele både oppsett og innhold. Man rapper CSS-filer osv, og setter opp et script som henter inn RSS-strømmen, eventuelt et som leser sider og henter ut innhold, og lagre dette i egen database.

          Problemet er at man nokså fort ville fått et brev av en advokat. I beste fall ville man fått beskjed om å fjerne innholdet som er stjålet, men mest sannsynlig ville det nok også kommet nokså klare meldinger om rettslige prosesser og kanskje til og med et heftig erstatningskrav.

          Om jeg skulle tenkt videre på et slikt prosjekt, ville jeg nok heller laget et opplegg der man linker til aktuelle artikler og har et kommentarfelt under.

          Et slikt opplegg finnes jo for så vidt fra før. Man kan raskt opprette en Facebook-side for dette formålet, men det vil kreve manuell linking.

          VA:F [1.9.22_1171]
          Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
  • Martellxo

    Med slik innstilling fra lederene må det jo bare gå en vei !
     http://pub.nettavisen.no/nettavisen/innenriks/politikk/article304755.ece

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)

Legg inn epostadressen din her og få tilsendt oppdateringer til innboksen din!

Hjelp Bjørn med restskatten…

Donér via PayPal:


Doner BitCoins:

Doner BitCoins

Følg oss på Facebook!

Følg oss på Google+

Nyeste kommentarer